lördag 14 februari 2009

Första inlägget.



Hej gott folk!

Detta är mitt första inlägg i denna blogg.

En kille på 15 år. Fyller 16 om ungefär 2 veckor.

Använder mig av många olika tekniker när jag fiskar men det är något som jag föll för lite extra. Flugfisket. Redan som 3 åring fascinerade alla dessa småkryp mig. Under alla stenar skulle jag gå för att utforska olika småkryp, trycka in krypen i en burk för att sedan glömma bort de för att dö eller hade de tur fick de friheten åter.

Och nu och kommande år skulle dessa ha en enorm betydelse för mig och för mitt fiske.

Förutom flugfisket bedriver jag alla möjliga metoder. Jerkbaitfiske, mete, osvosv. Just nu på säsongen inträffar det dock mest Ismete.

Denna metod som är väldigt ny för mig men redan visat sig vara grymt effektiv.

Nu när det är lektid för Lakarna här uppe så far jag och min trogne vapendragare Markus och fiskar Lake så ofta vi får möjlighet (Blir oftast varje Måndag) Och imorgon blire även ett pass.


Sökte nyligen till Sportfiskeakademin i Forshaga. Så går allting som planerat så flyttar man dit någon gång i slutet av Augusti, sommaren 2009.


Det var lite information om mig. Hoppas att ni tyckte att min presentation var intressant och håll öga på kommande uppdateringar. Skitfiske m.v.h fiskebroder Ricke!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar