tisdag 21 april 2009

Vårens fjällresa!


Som rubriken lyder så närmar sig vårens fjällresa. Om ungefär fem timmar bär det iväg.
Vi övernattar 3 dagar i ark. Vi ska då befinna oss i stenbacken. På dagarna blir det Rödingfiske
i Stordalssjön och på kvällen/natten/morgonen befinner jag mig i arken och fiskar bokstavligt talat från min säng. Det ska bli härligt att återkomma!
Sitter här och har just färdigställt min packning. Och kollar igenom gamla fiskebilder.
Tänkte att jag lägger upp en massa gamla bilder och kanske även lite nya. Ni ska alltså få
ett färgglatt inlägg denna gång.
Det skulle jag iaf tyckt vara riktigt kul!
2008-01-06. Detta var mitt första möte med min trogne vapendragare Markus. (han i bakgrunden) Vi kikpimplade Röding i "Hamnviken" Utan resultat denna gång. Dock hade vi trevligt väder och vi var med skönt folk.
2008-02-26. Vi hade ett bra fiske efter Öring och Röding i en skogstjärn nära överkalix. Öringen ni på bilden högst upp skådar är en av mina absolut vackraste Öringar jag fångat. Den nedre bilden på Rödingen. Med denna ställde jag upp i en fototävling som hölls på fiskesnack.com och kom där trea. Kammade hem några fina beten!. 2008-06-03. Lyckades under drillen trolla fram kameran och plåta dena vildsinta snipa. Betet som hänger i käften är en Buster Jerk shallow cruiser i färgen skitmörten. Detta är en bild på en ryggfena som tillhör ett praktexemplar av våran randiga rovriddare. Abborren! Okej, så stor var den kanske inte men runt 7 hg tippar jag på. Jag och farsgubben drog till en P&T-sjö ett par dagar efter premiären. Tänkte att jag skulle få testa min nya flugutrustning osv. Jag gick lottlös men gissa vem som drog fisk. Min far, Roger. På bilden håller man i sin livs första Regnbåge. Gratulerar!Årsbästa på fluggädda. Ca. 3 Kilo. Rolig och väldigt krånglig fight. Gädda ska tas på fluga!Tog med mor och småsystrarna på lite "ghettofiske" Ett mycket centralt men trevligt ställe i Luleå. Gädda på andra sidan linan. Kul!En av mina få Regnbågar jag fått i mitt liv. Brukar alltid vara negativ åt gödisar men det var ju riktigt kul. I denna sjö var bågarna iaf ena riktiga fighters. Denna stack utt till backingen ganska direkt. Personbästa med för den delen. 2000gSenare mot natten kliver denna på. Vulgata kläckningar hela kvällen och det låg spent överallt. Även Nattsländor hade kläckt och det var en buffe på sjön. Denna tog på en Nattsländepuppa. 1100g och även denna pb. Blev helt till mig när jag såg att det som satt på andra sidan linan var denna fina Röding!Denna dag tog jag mitt livs första flugbraxen. Med mycket möda och stort besvär. Kastade på ett stim med Braxen i säkert 40 minuter. Drog flugan utanför munnen. Skulle fisken gäspat skulle den sitta. Till slut så ser jag att en av de mindre exemplaren öppnar munnen över min husbyggare. Väldigt underskattad flugfisk!

Nu känner jag att jag måste gå till sängs. Skriver rapport när jag kommit hem. Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar