fredag 6 mars 2009

"Andra turen efter gädda med hjälp av flugspö år 2009, ringrostiga mothugg = många tappade fiskar"

Första utlägg. Sakta stripar jag in min 20 cm långa flashfluga. Jag ser en käft öppna sig över den, mothugg. Jag skådar fiskens sida och sen ser relativt grov ut. Det var det jag fick se av den fisken. Den släppte lika snabbt som den kom.

Andra kastet. Sitter den. Det var en mindre Gädda men det känns så skönt att få drilla.

Gäddorna var som tokiga men storleken jag var ute efter lös med sin frånvaro. Kasta ut, stripa in. Jag kände en försiktig stöt och efter kommer en gädda. Den såg ganska fin ut. 4-5 Kilo tippar jag på. Jag lyckades inte att lura den till hugg. Dagen slutade med två stycken landade fluggäddor. Ganska skönt ändå!



Lake!

Har nu fått tag på bilder sen den senaste Lakfisketuren jag och Markus var på.

Här kommer en bild på en fin Honlake!

Romstinn Mycket vacker HonLake (Lota Lota)
PS. För två kvällar sedan. Jag sitter och ser på film med min far när det plötsligt ringer. "Marcus Olofsson" Han rapporterar då att han fått en Lake på hela 5,1 kg. Ikväll ringer han igen och nu hade han fått en till gigant Lake på 4,5 kg.
Grattis Marcus!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar