lördag 28 mars 2009

Lakfrossa.













Nu har Lakfrossan återkommit
Nu har Lakfrossan återkommit. Efter ett sma som löd " Vad säger du om jag säger att det tagits en Lake mellan 4-5 kilogram i Luleå"
Då blev det fart på mig. Ismetespöna klara, bete fixat osv. Imorgon kväll drar jag ut och då ska någon drake landas.
.
Nu är det ett tag sedan jag uppdaterat. Det har dock ej hänt desto mer på fiskefronten.
Någon Gädda på betydligt fler pass. Även en felkrokad Braxen har jag landat, lyckat!

Beten.
Har även börjat ladda inför jerkbait season. Genom att köpa lite praktiska saker. Såsom beten, lipgrips, linor, tafsar osv. Bilder kommer här.

1. X-Buster, Fager gång!

2. Belly Buster, Älskar detta bete helt enkelt!

3. Buster Jerk, Fick det från fototävlingen på http://www.fiskesnack.com/

Tre stycken Abu "Hi-Lo" Jerkbaits. Gillar dessa faktiskt! (Födelsedagspresent)

Savage Gear Freestylers, tre stycken. Olika och väldigt naturtrogna färger. Vissa påstår att dessa är väldigt svårfiskade.... Tja, må hända men jag fick iaf någorlunda gång på dessa. Och looken är riktigt grym. Ett av de snyggaste jerkbetena enligt mig!


Här är två stycken Westin Jättar. Tydligen riktigt bra trollingwobblers.

Ett jerkbete från okänd tillverkare. Het färg och formen liknar "Freestylern"

En "Lip- Grip"

Och ny flätlina 0.38.

LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM-LAKFILM

http://www.youtube.com/watch?v=dUIT3YHGlN8

Gjorde en kort lakfiske rulle.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar