torsdag 5 mars 2009

Ismete och fortfarande obotad gurkfeber.



Ismetet idag gick inte riktigt som jag hade tänkt mig. Temperaturen var grym, ingen vind, och det mesta skrek "GÄDDA" Med dessa förutsättningar önskade man att man kanske även skulle få kroka en eller fyra.

Det var segt och det var segt. Efter ett par timmar, när betesfisken hade slutat att röra på sig så kändes det som att jag inte hade något att leva för.

Men till slut utlöses en väckarklocka mitt i skrivandet av självmordsbrevet. En av mina betesfiskar hade under iskanten börjat löpa amok. Det jag tänkte var såklart gädda.

Sanningen var ingenting.

Jag gick hem lottlös. Med gråten i halsen planerade jag nästa fisketur. Gäddflugfiske. Imorgon.


Så ikväll satt jag mig vid städet och komponerade ihop ett par flashflugor. De ska nog kunna lura en och annan vinterstel gurka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar