onsdag 4 mars 2009

Gurkfeber

3 stycken Hi-Lo Jerkbaits & 1 Savagear Freestyle


Gurkfeber?


Då har jag lyckats komma in i någon slags feber. Det enda jag tänker på är långa, gröna, slemmiga Gäddor.


Nya beten har inhandlats för sommarens jerkbaitfiske, ismetesaker i massor. Beteshinkar, syrepumpar, ismetespön, tafsmaterial, wirelås, owner-krokar, käftöppnare, avkrokningsmattor, vågnät, peanger, tafsar, linor, vippor, bjälror och allt man kan tänkas behöva för att lyckas kroka, väga, fota och returnera en präktig madame.


PB-Gäddan

Kom för ett par år sedan. Men det är knappt så att jag vågar berätta vad den vägde till andra. 5500g. Det känns som att kamrater runt om mig tar större gäddor var och varannan fisketur.

Kan väl kanske då säga att jag inte laggt ner desto mer tid på denna vackra fisk.

Jag fiskar den då och då. Mestadels med fluga. Grunda vikar, helst med popper.

Men detta håller inte om du vill ha en stor Gädda har jag nu märkt.

Det skall vara ismete och det skall vara Jerkbaitfiske.

Stora beten 20 cm, 100g tunga jerkbeten. Samma med den levande betesfisken för ismetet.

Stora, tjocka, saftiga betesfiskar ska det vara.


Imorse var jag ute för att fiska stor betesfisk. Från klockan 9:00 satt jag till ca 13:30.

Underbart väder och jag bara njöt. Fisk blev det också. 11 stycken betesfiskar blev det idag.

Imorgon ska fiskarna användas flitigt när min blivande pb-gurka ska anlända.

Ser fram emot det. Bilder på den får ni imorgon.

Skitfiske/Ricke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar